Crystal Yoga - Πρόγραμμα

crystalyoga-2015-2016

Αshtanga Vinyasa Yoga

Η Ashtanga Vinyasa Yoga είναι ένα είδος παραδοσιακής δυναμικής γιόγκα που η καταγωγή της χάνεται στα βάθη του χρόνου. Την έφερε στο προσκήνιο ο Τ.V.S. Krisnamacharya στις αρχές του 20ού αιώνα και τη δίδαξε στον  μαθητή του Shri K. Patabhi Jois, ο οποίος ανέλαβε να τη διδάξει στο Mysore της Ινδίας και το έκανε συστηματικά για πάνω από 60 χρόνια.

Από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 άρχισαν να πηγαίνουν εκεί οι πρώτοι μαθητές από τις Η.Π.Α. και αργότερα από την Ευρώπη, χρειάστηκε όμως τα περάσουν άλλες δύο δεκαετίες για να γίνει δημοφιλής ο απαιτητικός  χαρακτήρας αυτής της γιόγκα και  σήμερα να διδάσκεται σε όλο τον κόσμο.

Κύρια χαρακτηριστικά αυτού του συστήματος yoga είναι:

  • η vinyasa, η σταθερή αλληλουχία σωματικών στάσεων (asanas) με προοδευτικά αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας,
  • ο συνδυασμός βαθιάς (ujjayi) αναπνοής και κίνησης που προκαλεί έντονη εφίδρωση και ανοίγει με ασφάλεια το σώμα δυναμώνοντάς το ταυτόχρονα και
  • η συγκέντρωση μέσω της εστίασης, της προσοχής σε συγκεκριμένα σημεία (dristhi).

 

Η δομή της Ashtanga Vinyasa Yoga είναι σταθερή και διακρίνεται σε 4 μέρη. Ξεκινώντας κανείς αυτή την πρακτική στέκεται τέλεια ευθυγραμμισμένος πάνω στο στρώμα του και βρίσκει σταθερή βαθιά αναπνοή. Ακολούθως ξεκινά την επαναληπτική εκτέλεση του πρώτου και του δεύτερου χαιρετισμού στον ήλιο (A’ & B’ Suryanamaskar), δύο αλληλουχιών στάσεων που ζεσταίνουν και  γεμίζουν ενέργεια το σώμα. ‘Επεται η σειρά των όρθιων στάσεων με τις οποίες μαθαίνει ο ασκούμενος να πατάει βαθιά τα πόδια στο έδαφος για να δυναμώσει κι άλλο και να διατηρεί σταθερό το επίπεδο ενέργειας στο σώμα του.

Το τρίτο μέρος της πρακτικής είναι το κυρίως μέρος και αυτό που αλλάζει από σειρά σε σειρά, καθώς υπάρχουν 6 σειρές στην  Ashtanga Vinyasa Yoga. Όλοι ξεκινούν με τις στάσεις της πρώτης σειράς (primary series) που στοχεύουν στον καθαρισμό των κοιλιακών οργάνων της πέψης και της αποτοξίνωσης, στην ενδυνάμωση του διαφράγματος και της αναπνοής  και στην ευθυγράμιση της σπονδυλικής στήλης. Λόγω της θεραπευτικής  επίδρασης που έχει η πρώτη σειρά ονομάζεται και yoga tsikitsa (=γιόγκα θεραπεία).

Στο τελευταίο μέρος οι στάσεις έχουν στόχο να εξισορροποιήσουν το νευρικό και ορμονικό σύστημα. Στο τέλος ο ασκούμενος με τη χαλάρωση και την εσωτερική παρατήρηση (του σώματος) επιτρέπει σε όλη την ενέργεια με την οποία έχει πλέον φορτιστεί  να απλωθεί ομοιόμορφα στο σώμα ώστε, επιστρέφοντας στην καθημερινότητα, να μπορεί να κάνει την καλύτερη δυνατή της  χρήση. Εφόσον κάνει κάποιος για αρκετό χρόνο την πρώτη σειρά, μπορεί βαθμιαία να προχωρήσει στην δεύτερη σειρά (=nadi sodhana=καθαρισμός των ενεργειακών καναλιών) που στοχεύει στο άνοιγμα της ροής ενέργειας και την εύρυθμη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Οι επόμενες τέσσερις σειρές απευθύνονται σε όσους έχουν προχωρημένη πρακτική και στοχεύουν στο να μάθει ο ασκούμενος να συνδυάζει τη δύναμη με τη χάρη σε κάθε πλευρά της ζωής του.

Συνοπτικά η πρακτική της Ashtanga Vinyasa Yoga προσφέρει σε φυσικό επίπεδο ευελιξία, δύναμη, ισορροπία ελαφρότητα που οδηγούν αντίστοιχα σε πνευματικό / ψυχολογικό επίπεδο σε ευεξία, ενεργητικότητα, ηρεμία και αισιοδοξία, ανοίγοντας το δρόμο προς την αυτοπραγμάτωση.
Το μάθημα απευθύνεται σε όλους όσους αναζητούν έναν εναλλακτικό τρόπο εκγύμνασης, που δίνει γρήγορα και σταθερά αποτελέσματα, όχι μόνο στο σώμα τους αλλά και στην ψυχολογική και πνευματική τους κατάσταση, στο πως δηλαδή σκέφτονται και αισθάνονται και κυρίως στο πως ανταποκρίνονται θετικά στις προκλήσεις της κάθε ημέρας.

 

  Δυναμική Hatha Yoga | Yoga για εγκύους | Σχετικά με τη Yoga